A vásárlás lépései
Vásároljon kényelmesen otthonról! A webáruház jelenleg kiváló alternatívája a hagyományos üzleteknek – a vásárlás egyszerűbb, kevésbé időigényes, senki sem zavarja közben, és hát az otthon az otthon. Elmúltak már azok az idők, amikor az emberek vonakodtak a webáruházakban vásárolni, mert féltek a csalóktól.
Összességében csak a következő néhány lépést kell megtennie:
- Kiválasztja a keresett terméket.
- Beleteszi a kosarába, majd a kosárra kattint.
- Kiválasztja a szállítás és a fizetés módját.
- Megadja a személyes adatait és a szállítási (számlázási) címet.
- Voilà! Kész is!
A megrendelés leadásának módja és lépései, a szerződés létrejötte, részletek:
- A termék kiválasztása
- A Felhasználó a webáruház termékek adatait tartalmazó oldalain ismerheti meg a termékek lényeges tulajdonságait.
- A megrendelni kívánt termék adatlapján található „kosárba” feliratú gombra kattintással virtuális kosárba helyezheti a terméket a Felhasználó.
- Amennyiben a Felhasználó több terméket kíván megrendelni, a fentiek szerint eljárva több terméket helyezhet a kosárba.
- Ha a megrendelés előtt a termékkel kapcsolatban kérdés merülne fel, a Szolgáltató ügyfélszolgálata készséggel áll a Felhasználó rendelkezésére (elérhetőségek: fentebb az „Ügyfélszolgálat” cím alatt).
- A megrendelés leadása és visszaigazolása, a szerződés létrejötte
- Felhasználó a megrendelését online, a webáruházban adhatja le, az alábbiak szerint.
- A megrendelés leadásának nem feltétele a regisztráció.
- Felhasználó a termékek kiválasztása és kosárba helyezése után a fejlécen található „Kosár” feliratú gombra kattintva megtekintheti a kosár tartalmát. Az ikon mellett látható továbbá a megrendelni kívánt termékek darabszáma, valamint azok teljes vételára.
- A kosár tartalmát mutató oldalon a Felhasználónak lehetősége van a kiválasztott termékek darabszámát jelölő szám átírásával a kívánt darabszámon módosítani, illetve az „X” karaktert ábrázoló ikonra kattintással a kosárból ki is veheti az adott terméket.
- Ezt követően a „Folytatás” feliratú gombra kattintást követően a szállítási, valamint fizetési mód kiválasztása szükséges.
- A „Folytatás” feliratú gombra kattintva a név, e-mail cím, telefonszám, számlázási adatok megadása szükséges.
- Az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:
- A hiányos vagy nyilvánvalóan hibás adatok bevitelekor a megrendelés folyamatában figyelmeztető üzenet jelenik meg.
- A regisztrált Felhasználó a személyes adatait a megrendelés folyamatában a megrendelésre vonatkozóan módosíthatja. A regisztrációs adatait a webhelyre belépést követően a sematikus emberalakot ábrázoló ikonra kattintással megjelenő személyes profiljának oldalán van lehetősége módosítani.
- A kosár tartalma, megrendelés adatai, paraméterei bármikor ellenőrizhetők, változtathatók, vagy akár törölhetők a megrendelés elküldéséig, a megrendelés folyamatában fentiek szerint megjelenő oldalakon visszalépéssel és az adatok módosításával, újabb bevitelével az ÁSZF jelen fejezetének eddigi pontjaiban írtak szerint. Visszalépésre a böngésző visszalépés gombjára kattintással, illetve a webáruház megrendelés lépéseit mutató oldalainak tetején látható folyamatábrán megnevezett megrendelési fázisokra kattintva van lehetőség.
- Felhasználó a megrendelés fenti adatainak ellenőrzését és az esetleges adatbeviteli hibák javítását követően, a jelen ÁSZF elfogadására vonatkozó nyilatkozat bejelölésével és a „Megrendelés elküldése” feliratú gombra kattintással adhatja le érvényesen megrendelését.
- Szolgáltató a megrendelés beérkezését követően azt automatikus e-mail útján haladéktalanul visszaigazolja Felhasználónak, az általa online megrendelése során megadott e-mail címére. A visszaigazolás tartalmazza a Felhasználó által fizetendő vagy online fizetés esetén fizetett teljes összeget. Amennyiben e visszaigazolás a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól. A visszaigazolás akkor tekintendő a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik (tehát az e-mail fiókjába történő beérkezéssel). A megrendelés itt írt visszaigazolásával még nem jön létre a termék megvásárlására vonatkozó szerződés, ez a visszaigazolás Szolgáltató részéről még nem számít a megrendelés elfogadásának.
- A megrendelések feldolgozása minden munkanapon közép európai idő szerint a honlapon közzétett időben történik. Amennyiben a megrendelés a fenti időintervallumon kívül érkezik a Szolgáltatóhoz, azt a beérkezést követő első feldolgozási időszak kezdetén – előre fizetés esetén a fizetendő összeg Szolgáltató bankszámlájára érkezésének időpontját követő első feldolgozási időszak kezdetén – kell a Szolgáltatóhoz érkezettnek tekinteni és attól az időponttól számított 24 órán belül kerül feldolgozásra.
- A megrendelés feldolgozása megkezdését követően Szolgáltató – megrendelés elfogadása esetén – e-mail útján tájékoztatja Felhasználót a megrendelés elfogadásáról. A termék megvásárlására vonatkozó szerződés a Szolgáltató erről szóló e-mail üzenetének a Felhasználóhoz történő megérkezésével jön létre.
- A Szolgáltató felhívja a Felhasználó figyelmét a megrendelés beérkezésére vonatkozó visszaigazolás és a megrendelés elfogadására vonatkozó visszaigazolás tartalmának ellenőrzésére. Ha bármelyik visszaigazolás tartalma a megrendelés tartalmától eltér, és az eltérést a megrendelő Felhasználó a visszaigazolás kézhezvételét követő 24 órán belül nem kifogásolja, illetve, ha a visszaigazolás kézhezvételét követően fizetést teljesít, akkor a szerződésre a visszaigazolás tartalma az irányadó. Az eltérő tartalmú visszaigazolás Szolgáltató felé történő jelzését követően a Szolgáltató a jelzést megvizsgálja, indokolt esetben korrigálja a megrendelést.
- A regisztráció Felhasználó megrendelését követő kérelmére történő törlése nem érinti az általa korábban érvényesen leadott megrendelések teljesítését.
- Ha Felhasználó a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatainak törlését kéri, vagy azok ilyen célú felhasználása ellen tiltakozik, abban az esetben Szolgáltató nyilatkoztatja a megrendeléstől való elállási szándékáról.
- A megrendelés utólagos korrigálása
- Amennyiben a Felhasználó változtatni szeretne a már leadott megrendelésén, vagy helytelen adatokat adott meg, azt mielőbb jeleznie kell az ügyfélszolgálati elérhetőségeken. Fontos, hogy ezt haladéktalanul tegye meg, hogy a teljesítés megkezdése előtt a Szolgáltató korrigálhassa a megrendelést.
- A megrendelés korrigálása esetén a Szolgáltató a megrendelésről új visszaigazolást küld a módosított tartalommal, melynek értelmében a módosításnak megfelelően jön létre, illetve – a már korábban elfogadott hibás megrendelés esetén – módosul a vásárlásra vonatkozó szerződés.
- Fizetési feltételek
- Lehetséges fizetési módok:
- Banki átutalással történő előre fizetés:
A megrendelés elküldésének folyamatában a Felhasználó kiválaszthatja ezt a fizetési módot. Az átutalás teljesítéséhez szükséges adatokat a megrendelés beérkezését visszaigazoló e-mail tartalmazza.
Ez a fizetési mód a választott kézbesítési módtól függetlenül vehető igénybe. Az átutalás teljes összegének megérkezéséig nem áll módunkban a megrendelt terméket átadni kiszállításra.
Online bankkártyás előre fizetés:
bankkártyához tartozó online fizetési szolgáltató neve
SimplePay Zrt.
1138 Budapest
Váci út 135-139. B. ép. 5. em.
Adószám: 32835155-2-44, HU32835155
Tudomásul veszem, hogy a Futashoz.hu Bt 1118 Budapest, Torbágy utca 13.adatkezelő által a www.futashoz.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi
- vezetékneve
- keresztneve
- számlázási cím
- telefonszáma
- e-mail címe
- szállítási cím
- megrendelt termék(ek) megjelölése
- megrendelt termék(ek) vételára
- átvétel/kézbesítés módja
- fizetési mód
- megrendeléskor Felhasználó által esetlegesen megadott egyéb, a megrendelés teljesítéséhez szükséges információk
- megrendelés időpontja
- fizetés időpontja.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/adatkezelesi-tajekoztatok
A megrendelés elküldésének folyamatában a Felhasználó által kiválasztott, online fizetési szolgáltató szolgáltatásával történő előre fizetés.
Az online bankkártyás fizetési szolgáltatást a(z) SimplePay Zrt. fizetési mód biztosítja. A szolgáltatás használata során Felhasználó bankkártyával fizethet.
A bankkártyával történő fizetés során a fizetéshez használt bankkártya adatait Felhasználó közvetlenül és kizárólag a fenti szolgáltató részére adja meg, mivel a fizetés folyamatában átirányításra kerül annak weboldalára. Az online bankkártyás fizetést biztosító szolgáltató nem osztja meg a bankkártya adatokat a Szolgáltatóval. Tehát, az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el
Az online fizetés további feltételeiről a fizetési szolgáltató szerződési feltételei rendelkeznek, melyeket a Felhasználó megismerhet a kifizetést megelőzően a fizetési szolgáltató felületén, ahová a megrendelés folyamatában átirányításra kerül.
Ez a fizetési mód a választott kézbesítési módtól függetlenül vehető igénybe.
Online fizetési szolgáltatással történő előre fizetés:
A megrendelés elküldésének folyamatában Felhasználó által kiválasztott, online fizetési szolgáltató szolgáltatásával történő előre fizetés.
Az online fizetési szolgáltatást a(z) SimplePay Zrt fizetési mód biztosítja. A szolgáltatás használata során Felhasználó bankkártyával vagy a fizetési szolgáltatónál vezetett számláról fizethet.
Az online fizetés során a fizetéshez használt adatait, illetve a bankkártya adatait Felhasználó közvetlenül és kizárólag a fenti szolgáltató részére adja meg, mivel a fizetés folyamatában átirányításra kerül annak weboldalára. Az online fizetési szolgáltató nem osztja meg az adatokat a Szolgáltatóval.
Az online fizetés további feltételeiről a fizetési szolgáltató szerződési feltételei rendelkeznek, melyeket megismerhet Felhasználó a kifizetést megelőzően a fizetési szolgáltató felületén, ahová a megrendelés folyamatában átirányításra kerül.
Ez a fizetési mód a választott kézbesítési módtól függetlenül vehető igénybe.
Utánvétel kiszállítás esetén:
A megrendelés elküldésének folyamatában a Felhasználó által kiszállítással történő kézbesítési mód esetén kiválasztott, utánvétellel történő fizetés. Felhasználó a kézbesítéskor a futárszolgálat munkatársánál készpénzzel vagy bankkártyával fizethet.
A futárszolgálatnál történő fizetés további feltételeiről a(z) GLS, MPL, Packeta szerződési feltételei rendelkeznek, melyeket megismerhet Felhasználó a cég online felületén.
Utánvétel átvételi pont esetén:
A megrendelés elküldésének folyamatában Felhasználó által kiválasztott a(z) GLS, MPL, Packeta átvételi pontra történő kézbesítéssel, utánvétellel történő fizetés.
Felhasználó a kézbesítéskor az átvételi pontnál készpénzzel vagy a kiválasztott üzlettől függően bankkártyával fizethet.
Az átvételi pontnál történő fizetés további feltételeiről az átvételi pontot biztosító vállalkozás szerződési feltételei rendelkeznek, melyeket megismerhet Felhasználó a fent megjelölt vállalkozás online felületén.
Utánvétel csomagautomata esetén:
A megrendelés elküldésének folyamatában Felhasználó által kiválasztott csomagautomatába kézbesítéssel, utánvétellel történő fizetés.
Felhasználó a kézbesítéskor a csomagautomatánál bankkártyával fizethet.
A csomagautomatánál történő fizetés további feltételeiről a(z) GLS, MPL, Packeta szerződési feltételei rendelkeznek, melyeket megismerhet Felhasználó a vállalkozás online felületén.
Amennyiben Szolgáltató a már kifizetett megrendelést a saját érdekkörében felmerült oknál fogva mégsem tudja teljesíteni, az akadály felmerülésétől számított 14 napon belül a Felhasználó részére az általa a megrendeléssel kapcsolatban fizetett teljes összeget visszatéríti.
Teljesítési határidő és szállítási feltételek
Teljesítési és szállítási határidő
A megrendelt terméket a Szolgáltató a megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazolásban szereplő határidőn belül szállíttatja ki a Felhasználó által a megrendelés során megadott szállítási címre.
A megrendelt termék a megrendelés beérkezésének napját követő 1-3 munkanapon belül kerül átadásra a fuvarozónak, aki ezt követően a lentebb jelzett határidőn belül kézbesíti azt.
Amennyiben a Szolgáltató nem tudja teljesíteni a fentiek szerinti határidőn belül a megrendelést, akkor a teljesítési akadály beállásáról annak felmerülését követően haladéktalanul értesíti a Felhasználót.
- Fuvarozó:
GLS
Cégjegyzékszám: 13 09 111755
Adószám: 12369410-2-44
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Telephely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Üzleti tevékenység helye: Magyarország - EU
Telefon: (+36 29) 88 66 70
E-mail cím: info@gls-hungary.com
Fuvarozó a feladástól számított 3-5 munkanapon belül kézbesíti a megrendelt terméket Felhasználó részére. A szállítással kapcsolatos további információkat a Fuvarozó honlapján elérhető „Általános üzleti feltételek” dokumentum tartalmazza.
MAGYAR POSTA ZRT.
Cégjegyzékszám: Cg. 01-10-042463
Adószám: 10901232-4-44
Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Telephely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Üzleti tevékenység helye: Magyarország
Telefon: +36-1-767-8200
E-mail cím: ugyfelszolgalat@posta.hu (a továbbiakban: Fuvarozó 2)
- Átvételi pontra kézbesítő:
GLS
Cégjegyzékszám: 13 09 111755
Adószám: 12369410-2-44
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Telephely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Üzleti tevékenység helye: Magyarország - EU
Telefon: (+36 29) 88 66 70
E-mail cím: info@gls-hungary.com (a továbbiakban: Fuvarozó).
MAGYAR POSTA ZRT.
Cégjegyzékszám: Cg. 01-10-042463
Adószám: 10901232-4-44
Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Telephely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Üzleti tevékenység helye: Magyarország
Telefon: +36-1-767-8200
E-mail cím: ugyfelszolgalat@posta.hu (a továbbiakban: Fuvarozó 2)
Fuvarozó a feladástól számított 3-5 munkanapon belül kézbesíti a megrendelt terméket a Felhasználó által kiválasztott átvételi pontra. A szállítással kapcsolatos további információkat a Fuvarozó honlapján elérhető „Általános szerződési feltételek” dokumentum tartalmazza.
- Csomagautomatába kézbesítő:
GLS
Cégjegyzékszám: 13 09 111755
Adószám: 12369410-2-44
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Telephely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Üzleti tevékenység helye: Magyarország - EU
Telefon: (+36 29) 88 66 70
E-mail cím: info@gls-hungary.com
MAGYAR POSTA ZRT.
Cégjegyzékszám: Cg. 01-10-042463
Adószám: 10901232-4-44
Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Telephely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Üzleti tevékenység helye: Magyarország
Telefon: +36-1-767-8200
E-mail cím: ugyfelszolgalat@posta.hu (a továbbiakban: Fuvarozó 2)
gazdasági társaság (a továbbiakban: Fuvarozó).
Fuvarozó a feladástól számított 3-5 munkanapon belül kézbesíti a megrendelt terméket a kiválasztott csomagterminálba. A szállítással kapcsolatos további információkat a Fuvarozó honlapján elérhető „Általános szerződési feltételek” dokumentum tartalmazza.
A szállítás díja
A kiszállítás díjának a Felhasználó által fizetendő bruttó összegét a megrendelés elküldésének folyamata során ismerheti meg Felhasználó. A szállítás díja az alábbi kalkuláció alapján történik:
[szállítási költségek kiszámításának bemutatása]
termék átvétele
Amennyiben a Felhasználó az általa megrendelt terméket indok nélkül nem veszi át a kézbesítés időpontjában – ideértve azt is, mikor Felhasználó a Fuvarozó kézbesítésre irányuló többszöri kísérlete ellenére sem elérhető, úgy meghiúsul a kézbesítés, illetve átvételi pont vagy csomagautomata kézbesítési mód kiválasztása esetén, a megrendelt terméket a kiválasztott átvételi pontnál vagy csomagautomatánál nem veszi át az átvételre biztosított időn belül – a Szolgáltató jogosult a megrendelt árut harmadik személy számára értékesíteni. Ez esetben, amennyiben a Szolgáltatóhoz visszaérkezik a termék és Felhasználó előre fizette a megrendelt termék vételárát, a vételárat a Szolgáltató – a tranzakció költségének levonását követően – visszafizeti. Amennyiben a szállítás díja nem számított bele a vételárba, az ilyen esetben – mely eset nem minősül az elállási jog gyakorlásának – nem kerül visszafizetésre.
A megrendelt termék(ek) mennyiségét, épségét és szükséges dokumentumok (számla) meglétét még a kézbesítés helyén és idején, az átvételkor ellenőrzi a Felhasználó, az esetleges kárt, hiányt, egyéb eltérést még akkor jelzi a Fuvarozó felé. Amennyiben a Felhasználó kézbesítéskor bármilyen sérülést, eltérést tapasztal a kézbesített terméken, a Fuvarozó a Felhasználó kérésére köteles tételesen átadni az árut és erről, valamint a terméken tapasztalt eltérésekről, sérülésekről a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni. A szállítás közben a termékben keletkezett károkért elsősorban a Fuvarozót terheli a felelősség, ugyanakkor a Felhasználó felé a termék Felhasználó részére történő átadásának időpontjáig a Szolgáltató viseli az ezzel kapcsolatos kockázatot. Az átvételkor elvégzendő ellenőrzés Felhasználó általi elmulasztása ugyanakkor nem befolyásolja a Felhasználó szavatossági jogait és az indokolás nélküli elállási jogát sem, azokat ez esetben is ugyanúgy gyakorolhatja